Like so many things these days the reports on the health
benefits of coffee seem to change day to day. Today
coffee is ok, next year it may be back on the hit list.
The key I think is as always moderation. Even if
you drink decaf, there is still some caffeine in that cup
of coffee. And just how much sugar do you add to each
cup?
Coffee : Poison or Health Elixir?
By: Stephen Bucaro
Computers are very complicated, so computer professionals
need to keep their brain synapses firing rapidly. To accomplish
this, many computer professionals consume large amounts of
coffee. Studies keep coming out that prove coffee is dangerous
to our health. Other studies prove those findings to be false.
Is coffee bad for us or not?
Does coffee raise blood pressure?
A 2002 study by John Hopkins University that tracked 1,000
former medical students found that heavy coffee drinking is
associated with a small increase in blood pressure, but not
enough to increase the risk for hypertension.
Does coffee cause heart attacks?
A 2000 Finnish study that surveyed more than 20,000 Finnish
men and women about their coffee drinking habits and medical
history found no evidence that coffee drinking is connected to
heart disease.
The study did find that coffee drinkers have poorer health
habits than those who drank no coffee. Those who drank coffee
were more likely to smoke and have greater amounts of body
fat.
Those who drank less than one cup of coffee a day were more
likely have back problems, constipation, nausea, gallstones,
and congestion, and deaths from heart disease were highest in
those who did not drink coffee.
Does coffee cause diabetes?
A 2003 study by researchers at the Harvard School of Public
Health found that people who drank four to five cups per day
reduced their risk of type 2 diabetes by 30 percent. And men
who drink six or more cups of coffee per day lowered their risk
of type 2 diabetes an additional 20 percent. (The additional
protection did not appear for Women).
Does coffee harm your brain?
A 2000 study by researchers in Hawaii that surveyed 8,000
men found that those who drank three or more cups of coffee per
day were five times less likely to develop Parkinson's disease.
Coffee appears to provide strong protection from Parkinson's
disease.
These studies prove that coffee is not bad for us, but in
fact it provides many health benefits. So computer
professionals can continue to consume large amounts of coffee
in order to keep their brain synapses firing. I would like to
expand further on the health benefits of coffee, but it's time
for my coffee break.
Copyright(C) 2005 Bucaro TecHelp.
Permission is granted for the below article to forward,
reprint, distribute, use for ezine, newsletter, website, offer
as free bonus or part of a product for sale as long as no
changes are made and the byline, copyright, and the resource
box below is included.
About The Author
Stephen Bucaro
Copyright(C) 2005 Bucaro TecHelp.
To learn how to maintain your computer and use it more
effectively to design a Web site and make money on the Web
visit bucarotechelp.com To subscribe to Bucaro TecHelp
Newsletter visit http://bucarotechelp.com/search/000800.asp
|